En sjukförklaring.

Fortfarande rådålig. Inte nog med att jag åkt på hosta, ont i halsen o täppt i näsan, ne då jävlar ska man hosta sönder halsen så man tappa rösten, och sen få ont i lungerna.

Ha ringt vårdcentralen idag iaf, o detta jävla påhitt om att man ska trycka in personnummer o telenr o att dom sen ringer upp en? Jävla påhitt säger jag! 

Sjukhuse i morrn kvart i 11 iaf. och fan ta dom om dom säger "Åk hem o vila o ta en alvedon" för då kör jag ner alvedonasken i halsen på dom o stryper dom sakta men säkert med stetoskopet.

Enligt folk så ska man enbart ligga ner i sängen/soffan dag in och dag ut när man är sjuk. Gör man inte de så kan man lika gärna jobba. Men så anse inte jag. Jag ha aldrig kunna vare still när jag vare sjuk, även om ja vart hemma från skola/arbete, när jag va liten o hade magsjuka så gick ja runt med hinken under armen o lekte ändå.

Är jag såhär dålig som jag är nu så jag känner att jag inte kan jobba så jobbar jag inte, för de första så är de förbjudet o va uppe i mat o så när man är dålig.
Och för de andra; jag jobbar inte för de är en helt annan ansträngning o jobba, springa runt, servera mat, dryck, diska o.s.v. än och köra bil o ligga i någon annans soffa och dö där.
Och sen anse jag att de är otrevligt mot gästerna o gå o hosta, snora o knappt kan prata.
Därför jobbar jag inte
. Men jag kan umgås med vänner, men jag gör de inte om jag känner att de är ansträngande eller om jag bli sämre av de.

Där är anledningen till att jag kan va ute o "ränna" men inte jobba! Så sluta gnäll nu.


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
rss