We're holding on and letting go ..

Ännu en funderarnatt, inte den första i mitt liv. Har alltid vare en nattmänniska, har alltid den bästa "mig själv"-tiden när mörkret faller och ja lyssnar på underbar musik.
Har precis kärat ner mig i en röst, helt jävla underbar röst!


På nyår kom ja o mina två damer in på samtalsämnet om syftet med livet är att flytta ifrån sin hemstad och kolla runt i världen, träffa nya människor, testa på nya saker?
Jag själv ha inte ett dugg behov av flytta, jag har allt jag behöver just här, i min hemstad. 
När jag tänker på hur de skulle vara om ja vill flytta så är min första tanke "Varför ska jag flytta till en annan stad, skaffa mig nya vänner när jag vet att inga kan komma att vara bättre än dom jag har här?".
Jag älskar att lära känna och träffa nya människor, har oerhört lätt för de. Men då kan jag göra de häromkring, utan att flytta! Har de funkat i snart 24 år så lär de nog funka i 24 år till och ännu längre.

Min andra tanke är "Jag har min familj, mina syskonbarn och min släkt här, varför ska jag flytta och slösa min tid på mindre betydelsefulla människor när ja kan ge min tid till dom jag tycker om?"

Min tredje tanke är "Jag är less efter en veckas/en helgs semester, varför ska jag flytta när jag vet att jag kommer ta mitt pick o pack o flytta tillbacka inom nåra dagar?"

Min fjärde och antagligen bästa tanke är "Varför ska jag flytta ifrån dom som får mig att må bra, varför ska jag lämna mitt hjärta, min kärlek och mina nära o kära, mig själv, när jag kan stanna kvar och må bra?"

Nu tänker nog endel av dom som läser (om de är nåra vill säga) "Men herregud, din bekväma/fega jävel", just bara för att jag vill stanna. Men de är som ja säger, det jag har här, kommer ingen annan stad att kunna ge mig mer eller bättre av.
När jag blir 40-60 år, och folk frågar mig vad jag gjort i mitt liv, vart ja bott och så så kommer ja me stolthet att säga att jag bott här hela mitt liv, för när jag ligger på dödsbädden så kommer jag med glädje kunna känna att jag mått bra, gjort de jag mått bra av hela mitt liv och gett min kärlek, mitt liv till dom jag verkligen tycker om!

Nu kan ju de här ändras, de säg ja inge emot, ingen vet vad framtiden har att erbjuda,
men de är därför jag lever i nuet och tar dagarna som dom kommer!

Kom aldrig fram till mig och säg "Varför bo du kvar?", du kommer aldrig förstå svaret.

Kalla mig tragisk, deprimerande etc, men i slutändan äre jag som ska må bra, de är jag som ska leva mitt liv, mig de handlar om. Alla är olika, med olika personligheter. Det här är jag! 
Så din åsikt rör mig faktiskt inte i ryggen!

"Thought I was strong, thought I could make it on my own.
I fooled myself, but believe me now,
I don't wanna let you go, I'd be lost without you.
I think you should know, i'm here and I don't wanna let you go!"
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
rss