Underbara Näsåker!

Ända sen jag satte min fot i Näsåker för första gången så har jag älskat byn!
Alla säger att de är ett dött ställe och folke inte är frisk o.s.v. Jag undra vart tusan dom ha vare? För dom jag känner där uppe är genomgo och helt underbar.

I fredags åkte jag upp dit, åkte på hotelle och träffa Mattias, drack två lättöl och spela biljard. Vi körde försten till 3 två gånger, han vann första och jag andra. Mycket trevligt och roligt va de :) Patrik kom även o sällskapa, men dock va han inte så sällskapli då han va sjuk, för han däcka i fotöljen rätt snabbt ;P
Sen rulla även Kårén, Hampus, Sunka m.fl. Mycket trevligt, satt o snacka lite skit o så. Men vid 12 börja tröttheten smyga sig på så då tacka jag för mig och drog mig vidare hemåt.

Helt underbar kväll, skulle lätt kunna bo där uppe!

For ner till stan och sov där, kikade på nån film på 3an innan jag somna, helt okej faktiskt. Dock ha ja ingen aning om vad den hette.

Här kommer lite bilder från mina år i näsåker.

2 februari -08 när jag slutat jobba vid 12 så drog jag till Näsåker och bastade och badade vildmarksbad.
Mycket härligt o mycket roligt, här är vi som badade + Oskar (men han hamna inte på bild), sen kom även Linus o Patrik o sällskapa oss, fast Patrik drog nästan direkt. Kom hem vid halv 6 på morron tro jag. Underbar kväll.




Jag, Fanny, Linus och Kårén dansade på som fan (styrdans) på 2 till 2/popklubb :)
Sjukt kul kväll!




En bild från 2 till 2, 7 juli 2007. Helsjuk kväll, men rolig alltid :)




En fest i Näsåker 10 augusti, partaj hos Ronnie, sen bar de iväg till nån stuga vid vattne vit Markus.
Kul kväll som allti :)




Förfest hos Anna, sen vart de Markusgården och till sist Hotelle. Rolig kväll som vanligt :)
10 mars 2007.




11 maj 07 vare fest igen, först grillning och öldrickning på badplatsen och därefter rulla vi iväg till Anders o festa där, sen vart de en lång vandring hem, men mycket rolig va den :) O pojkarna tog sig en powernap för att orka hela vägen :P



21 april 07 vare partaj hos Anna igen, kul kväll som allti :)



24 augusti 07 vare party hos Ronnie igen, och sen vart de vidare till hotelle :)



Första partaje med Näsåkersborna. Håkan hade fyllt år så de vankades partaj.
26 maj 06, mycket roligt folk, en tråkig incident, men kvällen slutade kanonbra :)



29 juni 07 vart de fest hos bröderna Persson, vattenpipa o öl, kan de bli bättre? Rikti sommarfest.
Sen bar de iväg in på byn, hotelle en snabbis men sen fortsatte festen hos Patrik.



De va en hel bunt som sov hos Patrik den natten :P


Sista april 2007 firades i Näsåker, först grillning hos Jonsson, sen bar de iväg till Åsmon o kika på nå majbrasa, sen in på byn o kika på ännu en majbrasa, och sen bar de iväg på hotelle o sen slutligen till Foffe, va ett himla rännande den kvällen, men sjukt kul :)



Vi hitta linus efter vägen, han hade vare o fiska därav västen :P



Den 24 maj 07 vare grillning hos Perssons som gällde, mycket gott och mycket roligt, senare bar de iväg till stan.



bus och brottning stog som vanligt på menyn :)



Finns sjukt mycket roliga bilder o historier om tiderna där uppe, men med några små ord gåre att beskriva allt; De är helt klart en underbar by!

De va allt för mig.

Postat av: MATILDA SIMONETTE
URL: http://matildasimonette.blogg.se/ 2010-02-15 / 14:42:50

Frågestund på bloggen för första gången! Gillar du den så ställ en fråga! Svarar på allt!:)



Om du inte gillar reklam, så godkänn inte... Det här är mer ett meddelande så alla får veta, eftersom jag envisas så med att inte ha en frågestund. Men nu har jag också en. Passa på!:)



Kram!



http://MatildaSimonette.blogg.se


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
rss