Judging a book by its cover? Try to read some pages.

Igår skrev jag om hur vänner är min familj, idag skrev jag bara ett allmänt inlägg.
Igår - 53 som läste. Idag - 19 som läste.
Mycke handlar nog om rubriker om man ska bli intresserad av att läsa något.
Tror nog de är samma sak i livet, inte riktit, men ungefär. Som dom säger, man dömmer ofta boken efter omslaget. Liks som när man ibland dömmer personer efter utseendet, efter rykten, efter stil o.s.v.

Vi har alla sagt nån gång "Men kik vilken stygg människa", "Vilket träskmonster", "Oj, men va i helvete ha den på sig?", "Jag hörde si o så och ditt o datt om den personen, han/hon är ju dum i huvve". Listan kan göras lång. Vi alla kanske inte ha använt just dom orden, men vi ha alla nån gång dömt en person på nått vis, trots att vi inte känner eller vet något om personen överhuvvetaget.
Jag vet att jag dömt eller kläckt ur mig saker om personer jag inte känt, men sen när jag väl träffat den faktiskt gillat den. Jag vet att jag har blivit dömd, några x antal ggr. Och de vet jag för att;
1. Jag är inte blind, dum eller döv.
2. Endel av dom har faktiskt kommit o berättat vad dom trott, tyckt och dömt mig som, men sen ändrat uppfattning när dom väl pratat med mig.
Nu säger jag inte att man gillar alla, för de vet ja själv att de aldrig skulle funka. Men man ska tänka på att man ska inte dömma boken förrän man läst några sidor satt säga.

Egentligen vet ja inte va ja babbla i, bara en av 1000 tankar o funderingar som kommer såhär i kvällskvisten. Och de här är ju som sagt Min blogg.

Titta inte bara, läs några sidor också vettja .. Every book has his story.
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
rss